Eslpeet - Nunspeet - Hulshorst - Ermelo

3 juli 2014 - Ermelo, Nederland

dit is waarom wij van holland houden

Zo rond 10:30 zijn wij vertrokken vanaf Camping de Bosrand richting Elspeet. Via een prachtige wederom door Eveline uitgestippelde route en prachtig fietsweer op naar onze eerste cache die zich bevond op een zorgboerderij net voor Elspeet. Een zgn. oppikker! Op zich geen probleem om zo'n cache te scoren! Wat dan ook vrij snel gebeurde! Nog even op de zorgboerderij een praatje gemaakt en wat rond gekeken.

Door naar Elspeet, daar aangekomen vrijwel direct 8 caches gezocht en gevonden. Wij hadden die van de week toen wij ook al in Elspeet waren vergeten. Nou ja, niet vergeten, geen tijd voor gehad, daar het al avond was toen we daar waren.

Tussen Elspeet en Nunspeet hadden wij nog een zgn. multi cache uitgezocht. Gezien de steeds meer stijgende temp. hebben wij die maar laten zitten. (Met september is die aan de beurt).

In Nunspeet hebben wij geluncht en de accu aan de lader gehangen bij de plaatselijke fietsspecialist.

Na de lunch hebben wij nog een 2-tal schatjes gezocht in Nunspeet. Uiteindelijk vond ik het welletjes en wilde eigenlijk weer op pad. Tja, de accu moest nog een uurtje. Dan maar wat te drinken halen bij de Hema aldaar. Ik zelf was in de schaduw gaan zitten! Eveline vertrouwde het niks en was binnen no time weer bij mij met drinken. De TIA van vorig jaar zit nog steeds in het geheugen!

Na het drinken en een mooi ijsje van Jamin onze tocht weer vervolgt. Weer een volle accu, dus full speed richting Ermelo via Hulshorst. Net voorbij Hulshorst, stak er een ringslang het fietspad over. Jullie snappen het al helaas geen ontkomen aan met die snelheid!

ringslang

Wij hadden de borden van overstekend wild wel gezien, maar daar stonden geen slangen op!

Al met al werd het vrijwel direct een foto object van jewelste. Iedereen die langs kwam moest natuurlijk stoppen en de slang op de gevoelige plaat vast leggen. Wij zijn maar even om de hoek gestopt in een schuilhut. Hier zat een ander stel, die eigenlijk meer interesse hadden in onze tandem dan in de slang.

Ik dus vertellen dat ik de tandem zelf had omgebouwd, en de man alles laten zien. Wat denk je, ja hoor, 2 spaken gebroken, voor de verandering in het voorwiel!

Is ook 1 van de redenen dat wij morgen koeteldekoet naar huis gaan. Een wiel moet goed en betrouwbaar zijn! Stel je voor dat wij op ons postzegeltje gaan met een gangetje van zo'n km of 25/30.

In ons chalet aangekomen bleek de temp. Dusdanig dat de reuzel uit je …........ liep. Oorzaak wij hadden de zonwering vergeten te sluiten!

Alles maar open gezet en 2,5 uur later rustig aan de maaltijd in elkaar gedraaid. Lekker wijntje er bij en grote brullen geven en dikke scheten laten op de camping.

dinner time

Al met al een prachtige dag die niet meer te evenaren is, 53 km en 11 caches rijker.

Tot de volgende,

Martin & Eveline

1. Marja:
    4 juli 2014
    lekker jongens heerlijk weer en kortom genoten weer.
    het is maar goed dat er iemand kwam kijken anders had je met pech gestaan en dan lopend naar huis.........maakt niks uit niet gebeurd. ben blij dat jullie heel mooi weer hebben gehad.