Rust Gerust

2 juli 2014 - Ermelo, Nederland

Rust gerust was het thema van vandaag.

Zo rond 10:00 zijn wij vertrokken met een goed gevulde gps. Alles dik voor elkaar! Eveline had een prachtige route uitgestippeld naar de 2 caches toe die wij wilden bezoeken.

Onderweg heerlijk even koffie genuttigd in het Veenhuisje (Veenhuizerveld).

helemaal top

Aldaar een opa des huizes gadegeslagen die met een aparte tuinsproeier in de weer was. Wij zagen het al voor ons........ dochter lief met de slang om deze aan te koppelen aan de sproeier en opa aan de kraan!

Jammer genoeg, paste de koppeling niet. Ik nog gevraagd: worden jullie kussens niet nat? Nee hoor deze sproeier heeft niet zo'n groot bereik! Ooo dacht ik! Bij nader inzien kwam er helemaal geen water. Wij zijn maar verder gegaan. Wel lekkere koffie gedronken! Met wat erbij!

heerlijk

Onze weg vervolgde zich via allerlei boerderijen en tuinderijen wij moesten tenslotte 8 zgn waypoints af om de juiste cache-locatie uit te kunnen rekenen. Hetgeen met dit prachtige weer geen straf was! Wij konden alleen geen bankje vinden om de laatste berekening te maken vinden. Nou dan maar op een afsluit boom zitten vond Eveline.

rekenen 1

De berekening van haar hand, klopten als een zwerende vinger en bracht ons een prachtige schat (cache). Een grote amo vol met heerlijke versnaperingen.

De oppikker die wij hadden uitgezocht, lag op onze route en draagt de naam “rust gerust”. Deze was achteraf zo enorm leuk gemaakt dat wij dit hebben beloond met een eervolle vermelding op geocaching website.

in gedachte bij

Na zo'n 36 km zijn wij zwaar beladen weer op de camping aangeland. Het gewicht van de belading zat 'm voornamelijk in de hoeveelheid tweedehands goederen die Eveline had gescoord in Putten. ( 1 Puzzel en 3 schoteltjes van zo'n 8 cm doorsnede). Haha, Martin, dat kwam door onze boodschappen om morgen weer een lekker maaltje te hebben!

Onderweg nog even een cache gepakt, makkelijk zo'n telefoon waar je caches op kunt zoeken bij je in de buurt!

Ons over buurjongetje van zo'n 1,5 jaar oud heeft mij betiteld als OPA. Gelukkig is onze voorheg nog niet zo hoog dat je hem niet ziet. Kortom, mannetje roept de hele tijd OPA AUTO BAL

Ga weer naar buiten tot de volgende,

Martin & Eveline

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marja:
    2 juli 2014
    heerlijk als je de inwendige mens af en toe kan verwennen,
    tja en opas het is goed dat ze er zijn heerlijk toch lekker oetelen/