Het hobbel pontje over het Veluwe meer.

29 juni 2014 - Ermelo, Nederland

Vandaag viel het weer alles mee, wel een pittig windje maar daar lachen wij tegenwoordig om.

Via de Ermelose heide fietsten wij het Leuvenumse bos door richting Hulshorst. De eerste stop was net voor de A28, 200 meter voor de van den Berg's boter locomotief. Wij wisten niet meer waar deze loc stond dus ons geheugen is meteen weer opgefrist! Vlakbij het oude station Hulshorst dus.

Met het Veluwe-randveer richting Biddinghuizen.

wachten op de pont

I.v.m. meer luwte iets meer door de Flevo-polder i.p.v. over de dijk gaan fietsen richting Harderwijk. De tweede stop houden wij op een puntje van de green van hole 6 van de Flevo golf club annex schietclub. Door al dat schieten leek wel of wij in oorlogsgebied waren.

1 van de golfende heren wist mij te vertellen, dat als je er wekelijks aan het golfen bent men het schieten niet meer hoort! Gossie, waar heb dat nou toch meer gehoord! Oh ja Bij een psychologe van het audiologisch centrum. Maar toen ging het over TINITUS! Toch vreemd dat ik dat na al die jaren de TINITUS nog wel steeds hoor!

Tja,en daar hadden wij niet opgerekend! De oversteek van de Flevo river.

Uiteraard ben ik even afgestapt! Stel je voor dat het misgaat en er zijn dan geen opname's.

crossover the Flevo river1

crossover the Flevo river2

Na deze stop hebben wij onze tocht vervolgt naar Harderwijk. Vlak voor Harderwijk even gestopt bij het aquaduct en een paar plaatjes geschoten van het parasailen.

para1

Met een gangetje van zo'n 37 km per uur onder het aquaduct door Harderwijk in. De tandem weer bij ons bekende oplaadpunt geparkeerd. Jammer genoeg waren zij gesloten maar er stond wel spanning op de paal dus de stekker er maar in gestoken en wij Harderwijk in.

In Harderwijk een verschrikkelijk duur ijsje aangeschaft. Echt een 1 likker ! Doen wij dus ook niet meer.

Ik had nog gevraagd aan die mevrouw, of ik de hele zaak had gekocht. Wordt ze ook nog link tegen zo'n oude man! Maar goed dat mijn nieuwe hoortoestellen de zaak keurig onder controle houden!

Na die 1 likker, mooi even aan het schat zoeken geslagen. Wij kwamen er achter dat er een nieuwe cache was geplaatst bij de preekstoel op het land tongetje naast het dolfinarium. Dan is het een must om zo'n mooie verse schat te loggen. Zet er even geen foto bij. Het plaatje van ons is echt een spoiler van hier tot Tokio. Het zou betekenen dat men zonder gps deze schat zou kunnen loggen!

Bij de tweede cache was een meneer zijn hond aan het trainen. Wij hebben deze training even aan gezien en gedacht......... Meneer moet de hond niet even naar huis voor een bak brokken?

Neeee.... dus. Dan maar de cachers truckendoos open trekken. Dit werkte prima en de cache dus snel kunnen loggen.

De derde cache was verstopt bij een oude kerk en was een nano. Binnen no time stond die ook op onze lijst.

Met onze tong op de hielen even bij een heemtuin midden in het centrum wat gebruikt. OP de foto kun je zien, dat de mussen de resten van appelkruimeltaart ook erg waardeerden.

Om 16:30 hebben wij de tandem weer opgezocht die nog steeds lekker aan het laadpunt stond te trekken. Maar de lader gaf groen licht dit betekend dat wij de camping met gemak gaan halen op full speed. Tochtje van 3 kwartier, Eveline heeft weer een heerlijke maaltijd in elkaar gedraaid die wij onder het voetballen hebben genuttigd. Uiteraard is het vanavond weer JACUZZI avond EN JA wij hebben nog amandel olie. Alleen de mooie wijn is op! Dus dat word een radler met kroepoek op de rand.

Tot de volgende,

Martin & Eveline

1. Marja:
    30 juni 2014
    jaja jullie hebben jullie best weer gedaan een gehele rondreis door de veluwe. harderwijk is altijd leuk om heen te gaan en alles veranderd. maar als ik jullie zo op de fotos zien kunnen jullie nog wel een aantal kilometers mee. proost en lekker in het bad.