Schaapskooi Route

1 juli 2014 - Ermelo, Nederland

een schaapskooi

De Schaapskooi route. 01-07-2014

Deze route voerde ons van schaapskooi naar je weet wel.......... De eerste kooi van deze route staat in Putten. Daar wij op de camping bivakkeren die eigenlijk tot de gemeente Ermelo schijnt te behoren, wij vinden het nog steeds Speuld – Garderen.

Hou het gewoon op de Camping DE BOSRAND daar is er tenslotte maar 1 van hier in de omgeving.

Wij moesten alle schaapskooien af i.v.m het cachen. De 1 een huis nummer de ander weer het aantal bouten in het hek. Door deze gegevens bij elkaar te fietsen kun je uiteindelijk een positie uitrekenen die je bij de cache brengt.

E.a hield uiteraard heel wat voeten in de aarde (bosprut). Martin (Ik dus) wist het weer beter met het navigeren. Gewoon de rechte lijn volgen die de gps uit had gezet! Eveline heeft uiteindelijk ingegrepen, door te stellen dat zij er klaar mee was om door die bosprut-paden te fietsen!

Kortom...... De verharde weg weer opgezocht! Tja, dat fietst wel wat om, maar een stuk prettiger!

Wij hebben de route onderbroken op het laatste referentie punt, dit bevond zich namelijk precies onder ons chalet (DE LINDE)! Dus eerst maar weer de fiets aan de lader! En naar Ria van de Receptie om een super groot ijsje te scoren (BIG CORNETTO) Na het ijsje, gelijk maar de inwendige Lien en Mart versterken. Wij hadden er immers al weer 47 km opzitten! Eveline is gelijk na de thee aan de pannenkoeken begonnen, die hebben wij uiteindelijk in 3 etappes genuttigd. Eveline, dacht goochem te zijn om op internet even het huisnummer op te zoeken van de verst gelegen schaapskooi, met als doel de eind positie van de cache te kunnen uitrekenen! Resultaat was dat de cache vlakbij zou liggen. Zeg ik nog, nou die kunnen wij wel ff lopend pakken. Potverdorie zeg, laat het nou niet kloppen! Achteraf 1 cijfertje verkeerd. Maar de gps is net GOD, en straft onmiddellijk! 3 km door Speulder en Sprielder bos baggeren voor niets en weer naar de Linde om ronde 2 van de pannenkoeken te nuttigen. Even na overleg onder elkaar, toch maar besloten om naar de verste schaapskooi te fietsen. Deze bevindt zich in Elspeet. Vrij snel wisten wij meteen wat er in de berekening van Eveline fout was. Tja, huisnummer van de kooi was 6 en geen 5 zie ik nog wel zonder leesbril! Internet informatie is dus niet te vertrouwen!

Maar de nieuwe berekening voerde ons via een pad wat wij nog niet eerder hadden bereden naar de cache. Deze werd vlot gevonden! Achteraf, is het goed dat ik van de week die Romein heb omhelst hier door is deze iets verschoven en kon zo de cache bloot geven.

O nee, dat was geen Romein maar een dreuzel die op de cache zat te chatten. Fiets van die man lag plat in de berm dus wij de bekende cachers truckendoos opengerukt en met de camera foto's maken van allerlei dingen die je toch weer weggegooid! Eveline nog gevraagd aan die man of alles in orde was, Ja hoor ik ben aan het genieten was het antwoord! Nou........, daar ga je dan met je truckendoos!

Plan 2 uit de kast gehaald, Ik dus voor hem aan de gang en zijn aandacht gelokt. Gewoon in zijn avond zonnetje gaan staan en verteld dat er een paar lammetjes geboren zijn.

Eveline mooi loggen! Sara zou zeggen, LUKET!

67 km en een prachtige tocht rijker.

Tot de volgende,

Martin & Eveline

1. Marja:
    2 juli 2014
    jajaja zo leer je iedere keer weer een nieuw stukje in de omgeving. en ja mannen aan de praat houden dat moet kunnen toch.
    lekker dan die pannenkoeken als je lekker hebt gelopen maar goed dat jullie conditie goed op peil is./